lördag 14 april 2012

Plastic Fantastic......


 Ibland händer det!!! Att man kommer in i ett kreativt Flow. I och för sig befinner jag mig där ständigt men vissa tillfällen är bättre än andra. Jag gillar kreativa utmaningar..det är så jag arbetar. Härom veckan kom jag hem med en stor plastig guldram med ett färg glatt Jesusmotiv. Jag skämdes nästan när jag gick omkring  och bar på ramen. Smugglade in den här hemma....undrande vad maken skulle säga. Min man är en förstående man efter så många år så har han lärt sig att det bli bra tillslut. Men det finns ju gränser.


 Plast är inget som vi gillar. Men nu har jag gått loss på ramen och ingen kan se att den är utav äkta plast. Fråga mig inte vad jag användt, utan hellre vad jag inte användt. Jag började med att grunda med en häfter färg som fastnar på plast. Sen är det bara att ta vad man haver och börja skapa.


 Hoppas att Jesus förlåter mig för att jag målat över honom med svart färg. Jag blev otroligt nöjd med förvandlingen. Jag ångrar att jag inte hann ta kort på tavlan innan jag började.


 Här är ett annat plast projekt. Jag köpte två cemefärgade urnor på nätet Boråsloppis. På bilden såg det ut att vara Fiberclay krukor. Sonen som bor i Borås fick åka och hämta ut dom. -Vad ska du ha sån här skit till undrade han??? Det är ingen skit sa jag ,men ångrade mig genast när jag såg dom. Men jag gillar inte att göra dåliga köp så jag vände ett dåligt köp till ett bra genom att måla dom med lite olika glanser av svart färg. De ser precis ut som gjutjärn nu.


Allt kan bli guld som inte glimmar.....
Ha det gott!!!
Carina

5 kommentarer:

  1. Superfint blev det & det är det som räknas ! ;)
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Blev verkligen lyckat!

    Jag har själv målat både plastramar
    & plastkrukor med bra resultat.

    Ha en fortsatt fin helg vännen!

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  3. Tjusigt Carina! Det finns otroligt många fina plastsaker som man kan fixa till utan att man kan se att det är plast:)) Det finns inget som är omöjligt om man bara ger sig katten på att klara av det;)) Du brukar ju fixa till det mesta till det bästa:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Plast är användbart i regn och skur...

    SvaraRadera
  5. Hej Carina! Jag gillade verkligen hur du trollade till 'gjutjärn'...jag har några plasturnor på fot, tror du kan kan måla dem?? Vilken färg använde du?? Vad heter den? Jag har aldrig målat nåt sånt, så vore ju skoj att testa...!

    /Lillianna

    SvaraRadera