fredag 9 mars 2012

Vårpyssleriet har påbörjats....



 Påskpysslet har startat. Jag kan inte säga att jag påskyntar så värst mycket. Jag kallar det mer att vårpyssla. Startar våren inomhus först. När väl våren är här så hittar man mig mer utomhus, så det gäller att njuta lite inne fram tills dess.


 Jag ska visa er hur jag gör mina fågelboreden. Jag tar en kraftigare ståltråd och klipper den i 3 st 30 cm bitar. Lägger de som som bild nr 1 visar. Sen väver jag med mjukt färskt  björkris. Kupar stommen uppåt. Fäster lite här och där. När jag tycker att det är så stort som jag vill ha det så viker jag bak den tjockare ståltråden.


 Man kan göra de i olika storlekar. De små vita äggen är gjorda i cernitlera
.

Här är kattbarnbarnet Balthazar. Han måste kolla in vad mormor gjort.
Ha en trevlig helg.
Carina.

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina små fågelbo, så roligt att få en massa tips på pynt man kan göra;) Lilla Balthazar ser ju för go ut:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken fin fågelbur ! Såna bon måste jag göra ! ;)
    Kram Anki

    SvaraRadera