torsdag 22 mars 2012

Äggstra fina påskägg...


 Jag tycker om att ge bort personliga gåvor. När jag var liten så hade jag en jätte fin kyckling som var som ett påskägg. Den fylldes med godis varje påsk. Jag älskade påsken för min farmor gjorde den alltid så speciell. Min annars så ganska stränga farmor levde upp och blev som ett litet barn. Påsken har aldrig varit densamma sen hon gick bort. När jag sen fick egna barn så försökte jag skapa lite av den magin som hon gjorde. Fast dom är stora och utflyttade så får dom alltid ett påskägg.
Det har varit Påskstrutar, SAAB ägg, cupcakesägg  och pinuppägg m.m


Jag köper påskägg på loppis. Målar dom vita. Sen styker jag ut lim på en halva i taget. Täcker ytan med silkespapper eller annat snyggt mjukt papper. Bilderna hittar jag på nätet. Skriver ut, river ut, och skrynklar ihop bilden för att sen stryka ut den. Det gör jag för att pappret ska bli följsamt och följa äggets form.Sen kan man limma på spets, fjädrar osv.


                                               Barnens ägg ligger och väntar i sitt rede.


 Ett vackert ägg fyllt med något spännande är en uppskattad gåva att ta med sig till Påskfesten.


 Eller varför inte fylla en vacker korg med lite torkat gräs och lägga i äggen som dekoration.


                                                   Trevlig äggtillverkning önskar jag er.
                                                                          Carina

1 kommentar: