lördag 18 februari 2012

I väntan på vårblommor....


 Jag älskar blommor!!! I alla dess former. Kan helt enkelt inte få nog av dom. Det är enkelt att göra egna. Jag använder tapet, tyg, spets, brodyr, papper, silkespapper...m.m
Denna blomma består av en tapetbit, silkepapper och spets.
Om du har en stansmaskin så kan du stansa ut blommor, annars går det lika bra att klippa ut kronblad i olika storlekar. Börja med att sno ihop mitten med lite silkepapper och en bit ståltråd. Sen trär du på de andra kronbladen tills du fått en blomma så stor som du vill ha den.


 I denna blomma har jag använt papper, strasspärla och lite glitter i kanten.


Här har jag bara använt vitt silkespapper som jag tonat med lite i färg i mitten.


 Denna blomma består av  enfärgat och mönstrat papper, spets och tyll.


Själva iden med dessa blommor är att genom att använda olika strukturer på materialen så får blomman mer liv. Allt är återvunnet. Alla som känner mig vet att jag samlar på papper, silkepapper, knappar .............Jag gillar att sitta och gnugga mina kreativa geniknölar...med detta.
Jag var så förundrad över min dotter när hon var liten. Hon hade ett jättefint prinsessrum med allt en liten flicka (läs..mamma kunde önska sig) men hon lekte bara med skräp....Nu förstår jag varför.
Hennes mamma är ju likadan......

Nästa gång visar jag vad ni kan göra med dessa blommor.

Ha det gott!!!
Carina

2 kommentarer:

  1. Du är så himla duktig med att göra dessa fantastiska blommor:) Ska försöka att göra några egna men de kommer inte att bli lika fina som dina:( Får ta en av dina som jag fick av dig och ha som mall framför mig:) KRAMAR/Monne

    SvaraRadera
  2. Åh så fina blommor...
    nu blev jag rejält inspirerad!!!

    Ha en fortsatt fin helg!

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera