torsdag 23 februari 2012

Högtidsträd.


 Om ni är pysselsugna nu i helgen så kan jag tipsa er om att göra ett högtidsträd. Detta träd gjorde jag i julas, men jag har tänkt använda det året om. Kan tänkas att det får komma undan under sommaren. Då är det ju blommor och blader från trädgården som plockas in.


 Jag gjorde som så att jag plockade kvistar som jag tyckte såg lagom knotiga och spretiga ut. Satte ihop dom och virade sedan en ståltråd runt om. Sen gjöt jag ner dom i cement för att det skulle kunna stå stadigt i en större kruka.
Därefter blandade jag vattenlöslig vit färg med lite vatten och målade sedan grenarna. Det blev då ett tunnt fint lager.


Nu sitter det rosa pappersblommor i det. Till påsk blir det andra saker. Då kommer det kläs som ett vår/ påskträd. Jag kommer att klä det till ett släkt träd med div vackra gamla kort. Osv.


I julas var det ett vinter träd med pytteliten beysning och div julpynt. Nytt och antikt. Lycka till med ert träd.

Ha det gott.
Carina

2 kommentarer:

  1. Vackert ! Trevlig helg & ha en mysig fredag !
    Kramis Svägerskan ;)

    SvaraRadera
  2. Så fint! Du är så duktig och påhittig Carina:) Ha nu en härlig/Monne

    SvaraRadera