lördag 11 februari 2012

En bloggs återkomst efter lååångt uppehåll.....

Har bestämt att återuppliva min skrot och fägringsblogg. Jag har genom åren ängnat mig åt att inspireras och inspirera andra. Det ger mig väldigt mycket energi, för jag vet vilken inverkan kreativitet har på människor. Jag har fått många bevis på det både genom mitt arbete samt även privat. Att jag oftast använder mig av återbrukat material har också en större mening. Dels tycker jag att det är finare, miljövänligare, billigare och ger mig den utmaningen som jag oftast söker.

 Min ide är att .....Se sakers skönhet, ta fram det vackra, göra något annat, något nytt. Det andra ratar lyfter jag fram och visar en annan skönhet som är vackrare. Det är  där utmaningen ligger. Jag har samma människosyn. Jag värnar om det trasiga och det som kanske ser litet, slitet... ut, men jag kan se styrkan och skönheten  i allt ( iallefall det mesta). Det är min styrka!!!

 Därför öppnar jag min blogg igen och bjuder in er till min värld. Och här i detta rum är där magin skapas. Jag har flyttat in mitt hobbyrum i dotterns gamla rum. Så vi delar på detta rum när hon är hemma på "landet". När hon var liten så älskade hon sitt rum, här var hela hennes värld. Hon sa alltid att hon tänkte så bra här. Det gör jag med...Ideerna sprudlar i dettta rum.

 Jag har väldigt ordning i lådor och skåp. Allt är noga sorterat. Men ve den som öppnar klädkammaren!!! Då rasar loppisfynd, papper, skräp.....m.m ...ut. Jag har för många projekt som väntar på min uppmärksamhet.
Jag hoppas att få dela med mig av en del projekt med de som vill låta sig inspireras. Så välkommen till mitt hem och min värld..
Carina

4 kommentarer:

  1. Detta ser jag fram emot !!!! ;)
    Kramisar svägerskan

    SvaraRadera
  2. Härligt , jag kikar gärna in hos dig. Så mycket fint du har.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot att följa din kreativitet och kanske få några tips!!!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  4. Detta ser jag verkligen fram emot!

    : )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera