söndag 26 februari 2012

Ask / Nåldyna


 Jag gillar att förena praktisk nytta med skönhet. Men ska jag vara helt ärlig så vinner skönheten framför det praktiska. Det har skapat huvudbry hos maken flera gånger. Men efter 29 år så har han mjuknat något. Härom månaden plockade jag bort den stationära telefonen och satte dit en gammal vacker obrukbar telefon. Ska vi inte ha någon telefon här????? Nej sa jag nu har vi denna. Jaha sa han bara....Jag väntar fortfarande på reaktionen och under tiden njuter jag av min vackra gamla tysta telefon.

 Men en nåldyna är alltid bra att ha, i detta hem där det sys mycket. Jag ville göra en kombinerad ask samt en  nåldyna. I asken ska jag förvara synålar som alltid får fötter här hemma. Jag hade en liten ask som jag klädde med papper. Sen klippte jag ut 3 cirklar 1 i tyg, 1 i vadd och 1 i kartong. Monterade ihop dom och sydde fast det i kartong cirkeln.
Limmade fast lite brodyr och spets på asken.


Slutligen limmades nåldynan fast på locket. Detta kommer att vara en bra.att.ha.sak som jag kommer att använda flitigt.

Ha en härlig vecka!!!!
Carina

4 kommentarer:

  1. Lovely ! ;) Haha du har tyglat brorsan bra !
    Kramis Anki

    SvaraRadera
  2. Stackars Ken:( Nä jag bara skojar hahaha, med en sådan fru är han ju som sagt van och han tycker nog också att det blir bra:) Tjusig nålask/dyna! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Den blev verkligen jättefin tycker jag!

    KRAM & ha en fin ny vecka!

    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Jättesöt ask.
    Jag har oxå en gammal obrukbar tyst telefon ståendes. En gammal hederlig bakelittelefon =))
    Kram Kicki.

    SvaraRadera