söndag 21 februari 2010

Skrot och Fägring !!!!!

Vad ser man i detta collage ??? Jag ser bara skönhet....En äldre man som ägnat sitt liv till att ta vara på det de flesta andra har ratat. Han har samlat på sig en otrolig skatt för oss andra som kan komma och botanisera bland härligheterna. Jag ser också en älskad vän som delar med sig av sin skattkammare och sina ideer. En vän som delar samma passion för att skapa som jag. Jag ser också underbara ting som har och kommer att bli dekorationer samt nya alster.

Några spolrullar som kommer till användning för spetsar och snören.

Ett gammalt toalettskåp som har stått och blivit fuktigt och fördärvat..i andras ögon men inte i mina...Spegelytan är underbart krakerlerad och plåten är rostig. Det gör sig så fint bland spetsar och brodyrer.

En gammal trähållare som nån bonde säkert fixat till och användt antingen att vinda upp snöre eller taggtråd på. Bra ide..och så fint. Det fanns mycket mer i bilen hem den dagen...men det blir till ett annat inlägg.

Carina

2 kommentarer:

  1. Det verkar ha varit en riktig guldgruva du fyndade i!
    Underbart roligt att gå på Loppisar och rota i gamla saker!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  2. Lovely! Både om bloggen och -själva starten av den... och innehållet i inlägget- om fynd och "fyndställe"!;-) Lycka till önskar jag alla "parter"... till alla "delar"!;-)

    SvaraRadera